Navodila za spletno plačevanje
V naši spletni trgovini omogočamo varno plačevanje z bančnimi karticami z uporabo rešitve banke CIB. Varnost temelji na razdelitvi podatkov. Spletna trgovina dobi informacije o naročilu, banka CIB dobi izključno podatke o transakciji preko 128-bitno šifrirane plačilne strani. Podatkov iz plačilne strani spletna trgovina ne more nikakor pridobiti, te so na razpolago samo banki CIB. O rezultatu transakcije vas obvesti spletna trgovina. Za uspešno plačevanje mora vaš brskalnik podpirati šifriranje SSL.
Na vašem računu je takoj rezerviran znesek v vrednosti nabavljenega izdelka/storitve. Prosimo, preberite si podrobne informacije v zvezi s plačevanjem!
Dobrodošli v naši spletni trgovini, ki deluje na podlagi varne rešitve banke CIB za spletno plačevanje!
V nadaljevanju vas želimo seznaniti kako lahko varno opravite storitve plačevanja na spletu.
Na kaj morate biti pozorni pri spletnem plačevanju?
- Preberite si opis glede pogojev pri nakupvanju, dostavi in plačevanju!
- Preberite si varnostne pogoje naše spletne trgovine s kateremi vam zagotavljamo varno uporabo podatkov!
- Shranite si podatke o vašemu nakupu!
- Shranite si podatke o transakciji! (številka transakcije, dovoljenja)
- Poskrbite, da vaših podatkov o kartici nikoli ne bo pridobila nepooblaščena oseba!
- Uporabite brskalnik, ki podpira SSL enkripcijo!
O varnosti
SSL je kratica za Secure Socket Layer šifrirni postopek. Naša banka ima 128 bitni šifrirni ključ s katerim ščiti komunikacijski kanal. Podjetje VeriSign omogača banki CIB uporabo 128 bitnega ključa, s katerim izvajamo enkripcijo na osnovi SSL. Danes se pri elektronskemu trženju uporabljajo ta šifrirni način v 90%. Brskalnik šifrira podatke imenitnika kartice preden jih pošlje, tako podatki prispejo zakodirani k banki CIB in v takšni obliki so nedostopni tretjim osebam.
Sprejemamo naslednje kartice
Plačilni sistem sprejema kartice Mastercard/Maestro, Visa in VISA Electron in nekatere druge kartice, ki so primerne za spletno plačevanje.
Koraki plačevanja
1. Izberite si izdelek/storitev iz spletne trgovine
2. Potem boste preusmerjeni na stran za varno spletno plačevanje, kje boste izpolnili podatke o kartici.
3. Ko boste izpolnili podatke o kartice lahko kliknete na Plačaj in s tem potrdite transakcijo
4. Ko boste plačali, boste preusmerjeni nazaj na spletno stran ponudnika, kjer boste dobili sporočilo o stanju plačila.
Ko je plačilo z bančno kartico izvedeno v uspešni transakciji – ki pomeni, da sta bila veljavnost kartice in stanje računa preverjena – bo banka CIB kartico bremenila z vrednostjo kupljenega izdelka ali storitve.
Če niste bili preusmerjeni na spletno stran trgovine, to pomeni, da transakcija ni bila uspešna. Če na plačevalni strani v brskalniku kliknete na Nazaj/Back ali Obnovi/Refresh oziroma zaprete brskalnik preden ste bili preusmerjeni na spletno stran trgovine, plačilo ne bo izvedeno.
Če želite dobiti več informacij o rezultatu transakcije, ali o podrobnostih neuspešne transakcije, prosimo, stopite v kontakt z vašo banko.
Pogosta vprašanja o spletnem plačevanju s karticami
SPREJEMANJE KARTIC
S kakšnimi karticami lahko plačujemo?
Lahko plačujete s karticami VISA in MasterCard in z nekaterimi VISA Electron karticami. Možnost plačevanja na spletu z nekaterimi karticami VISA Electron je odvisna od bank, ki izdajajo te kartice. Banka CIB izdaja kartice VISA Electron s katerimi je spletno plačevanje mogoče.
Kartice katerih bank lahko uporabljamo za spletno plačevanje?
Kartice VISA, Mastercard/Maestro, če banke, ki so jih izdale to omogočajo. Poleg teh lahko uporabljate tudi kartice, ki so posebej namenjeni spletnemu nakupovanju.
Ali je mogoče plačevati s karticami zvestobe?
Kartic zvestobe različnih trgovcev ni možno uporabiti za spletno plačevanje.
Ali je možno plačevati s partensko povezanimi kreditnimi karticami (co-branded)?
Lahko plačujete s kakršno koli kreditno kartico, ki je MasterCard ali VISA.
POSTOPEK PLAČEVANJA
Kako poteka spletno plačevanje na strani banke?
Stranka izbere način plačevanja z bančno kartico, potem aktivira nakup na spletni strani trgovca. S tem je preusmerjena na varno stran za spletno plačevanje banke. Za uspešno izvedbo plačila je potrebno vnesti številko kartice, datum veljavnosti in varnostno kodo na hrbtni strani kartice in sicer 3 številke navedene na podpisnem traku. Transakcijo sproži stranka, po katerem sledi preverjanje kartice v realnem času. V okiru tega postopka preverjajo status kartice, razpložljivo stanje in limit. Če so vsi podatki sprejemljivi se naredi rezervacija na osebnem računu v višini zneska. Plačilo bo dejansko izvedeno šele v nekaj dneh - odvisno pri kateri banki imate odprt osebni račun.
V čem je razlika med spletnim plačevanjem in navadnim plačevanjem s kartico?
Obstajata dva tipa transakcij, eno je plačevanje z fizično prisotnostjo kartice (Card Present) in plačevanje brez fizične prisotnosti kartice (Card not Present). Pri fizični prisotnosti kartice se izvede plačevanje s pomočjo terminala POS. Ko je magnetni trak prebran in je koda PIN vnesena, prične terminal POS s komunikacijo z banko preko autorizacijskega centra in preko mreže VISA ali MasterCard. Takrat se preveri veljavnost in stanje (avtorizacija). Po istem komunikacijskem kanalu terminal POS (trgovec) pridobi dovoljenje ali zavrnitev. V nekaterih primerih mora stranka podpisati potrdilo. Pri plačevanju brez fizične prisotnosti kartice kot na primer transakcije izvedene preko pošte, telefona ali spleta, se plačevanje izvaja na varni spletni strani, ki je zavarovana z 128 bitnim šifriranjem. Stranka pridobi avtorizacijsko kodo uspešne transakcije , ki je enakovredna številki na potrdilu v obliki papirja.
Kaj pomeni rezervacija?
Po transakciji takoj sledi rezervacija zneska na osebnem računu, dejansko plačevanje se izvede šele, ko prispejo uradni podatki k banki. Zato z rezervacijo ta znesek ločijo na računu. Rezerviran znesek je še vedno del stanja računa, ni ga pa mogoče še enkrat koristiti pri naslednjem nakupu. Rezervacija služi za to, da lahko ostale transakcije za katere ni dovolj sredstev na računu, zavrnejo, kljub temu, da bi lahko skupno stanje osebnega računa to omogočalo.
NEUSPEŠNO PLAČEVANJE IN KAJ STORITI
Kdaj je lahko transakcija neuspešna?
Če banka, ki je izdala kartico ne odobri plačilnega naloga. Pri plačevanju z bančno kartico se lahko pojavi komunikacijska ali druga tehnična težava in banka ne dobi plačilnega naloga.
Napaka kartice
Kartica ni primerna za spletno nakupovanje
Banka ne omogoča spletno plačevanje s to kartico
Kartica je preklicana
Podatki kartice (številka kartice, veljavnost, koda na podpisnem traku) so bili napačno vnšeni
Veljevnost kartice je potekla.
Napaka pri osebnem računu
Ni dovolj sredstev za izvedbo transakcije
Znesek transakcije presega limit kartice.
Napaka pri komunikaciji
Komunikacija je bila prekinjena. Prosimo poskusite znova
Transakcija je bila preklicana zaradi preseganja časovne omejitve. Prosimo, poskusite znova.
Tehnične težave
Če niste bili preusmerjeni nazaj na spletno stran trgovca, plačilo ni bilo uspešno izvedeno
Če ste bili preusmerjeni nazaj na spletno stran trgovca ampak ste kliknili 'back', 'reaload' ali 'refresh' in ste ponovno na varni strani za plačevanje, bo sistem avtomatsko zavrnil ponovni poskus transakcije.
Kaj lahko storim, če plačevanje ni uspelo?
V vsakem primeru se zgenrira identifikacijska številka transakcije, ki jo je dobro shraniti. Če transakcijo zavrne banka, predlagamo, da stopite v kontakt z banko in se pozanimate o podrobnostih.
Zakaj moram stopiti v kontakt z banko, kjer imam odprt račun v primeru zavrnjene transakcije?
V procesu preverjanja kartice banka, ki je izdala kartico, sporoči banki trgovca, da lahko sprovede transakcijo. Banka trgovca nima pravic izdajati informacij o transakcijah, to lahko stori le banka imetnika kartice.
Kaj pomeni, če sem dobil SMS od svoje banke, s potrdilom, da je bila rezervacija zneska uspešna, trgovec pa sporoči, da plačilo ni bilo uspešno?
To se lahko zgodi, če po plačilu niste bili preusmerjeni nazaj na spletno stran trgovca. Transakcija v tem primeru ni bila dokončana in avtomatsko velja, kot neuspešna. Znesek ne bo rezerviran na vašem računu.
VARNOST
Kaj pomeni VeriSign in SSL komunikacijski kanal z 128 bitnim šifriranjem?
SSL je kratica za Secure Socket Layer šifrirni postopek. Naša banka ima 128 bitni šifrirni ključ s katerim ščiti komunikacijski kanal. Podjetje VeriSign omogoča banki CIB uporabo 128 bitnega ključa, s katerim izvajamo enkripcijo na osnovi SSL. Danes se pri elektronskemu trženju v 90% primerov uporablja ta šifrirni način. Brskalnik šifrira podatke imenitnika kartice preden jih pošlje, tako podatki prispejo zakodirani k CIB banki in so v takšni obliki nedostopni tretjim osebam.
Po zaključku plačila me je brskalnik opozoril, da sem zapustil varno stran. Ali je varnost plačila tudi v tem primeru zagotovljena?
Da, popolnoma. Plačevanje poteka po varnemu kanalu, ki je 128 bitno šifriran. Po transakciji boste preusmerjeni nazaj na stran prodajalca, in če ta stran ni zaščitena, vas bo brskalnik opozoril, da ste zapustili šifriran kanal. To nikakor ne ogroža varnosti vašega plačila.
Kaj pomeni koda CVC2/CVV2?
V primeru kartic MasterCard to pomeni Card Verification Code, v primeru kartic Visa to pomeni Card Verification Value in to je zakodirana numerična šifra, ki je shranjena na magnetnem traku in omogoča preverjanje veljavnosti kartice. Koda CVC2 so tri številke natisnjene na zadnji strani kartic MasterCard/Maestro. To kodo morate vnesti pri spletnem nakupovanju.
Kaj pomeni Verified by Visa?
Uporabniki kreditnih kartic Visa, ki so registrirani v sistemu Verified by Visa, si na banki izberejo geslo s katerim se identificirajo pri spletnem nakupovanju in s katerim se hkrati zaščitijo pred možnimi zlorabami. Banka CIB sprejema kreditne kartice, ki so bile izdane v okviru sistema Verified by Visa.
Kaj pomeni MasterCard SecureCode?
Uporabniki kartic Mastercard/Maestro, ki so registrirani v sistemu Mastercard SecureCode, si na banki izberejo geslo s katerim se identificirajo pri spletnem nakupovanju in s katerim se hkrati zaščitijo pred možnimi zlorabami. Banka CIB sprejema kreditne kartice, ki so bile izdane v okviru sistema Mastercard SecureCode.
Kaj pomeni koda UCAF?
V primeru MasterCard/Maestro kartic je to posebna koda, ki ste jo morda dobili od banke. Če niste dobili takšne kode pustite , prosimo, polje prazno.